فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامع ترین فروشگاه عرضه محصولات خانگی با برند ایرانی در کشور
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامع ترین فروشگاه عرضه محصولات خانگی با برند ایرانی در کشور

آبمیوه گیری تک کاره یا چند کاره بخرم؟

مقایسه آبمیوه گیری تک کاره و چند کاره

مطالب رگفته از سایت گزینگ کالا 

هنگامی که تصمیم برای خرید لوازم برقی آشپزخانه می گیریم به این فکر میکنیم که باید چه موع محصولی خریداری کنیم. یکی از لوازم ضروری اشپزخانه که وجود آن باعث می شود کارها سریعتر انجام شوند خرید آبمیوه گیری می باشد. اما مسئله این است که خرید کدام نوع آبیموه گیری بهتر است؟ آبیموه گیری تک کاره بخریم بهتر است یا آبمیوه گیری چند کاره؟ مقایسه آبمیوه گیری تک کاره و چند کاره یکی از کارهایی است که قبل از خرید باید انجام دهید. با مقایسه کردن این دو نوع آبمیوه گیری میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. باید به این موضوع فکر کنید که می خواهید آبمیوه گیری شما چه خصوصیاتی داشته باشد. در ادامه این وبلاگ به مقایسه انواع آبمیوه گیری می پردازیم تا شما را در خرید آبمیوه گیری راهنمایی کنیم.

نکاتی که در خرید آبمیوه گیری تک کاره و چند کاره باید در نظر بگیریم

در هنگام خرید آبمیوه گیری باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید در انتخاب خود دقیق تر باشید و محصولی بدون عیب را خریداری کنید. آبمیوه گیری ها خود به چند دسته تقسیم می شوند که میتوان به آبمیوه گیری دستی، برقی، مرکبات گیر دستی و … اشاره کرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که باید آبمیوه گیری تک کاره خریداری کنیم و یا چند کاره؟  باید بدانید که میخواهید آبمیوه گیری شما تا چه اندازه پیشرفته باشد. آیا به تک کاره بودن آن قانع می شوید یا میخواهید کارهایی فراتر از یک آبمیوه گیری تک کاره را برای شما انجام دهید که در این صورت باید یک آبمیوه گیری چند کاره خریداری کنید.

در هنگام خرید آبمیوه گیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  •  از مهم ترین قسمت هایی که در هنگام خرید آبمیوه گیری باید به آن توجه کنید جنس بدنه آبیموه گیری می باشد. جنس بدنه آبمیوه گیری در وزن آن نیز تاثیر زیادی دارد و باید محصولی خریداری کنید که بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید. پر طرفدارترین نوع جنس در آبمیوه گیری جنس بدنه استیل و یا ترکیبی از استیل و پلاستیک مرغوب می باشد. هر دو جنس عالی می باشند و می توانند سال های زیادی دوام بیاورند.
  • قدرت آبمیوه گیری یکی دیگر از نکات مهم در خرید آبیموه گیری می باشد. باید از توان موتور خوبی برخوردار باشد تا بهترین نتیجه را از کار آن ببینید. توان آبمیوه گیری ها از ۶۰۰ وات شروع می شود و تا ۱۵۰۰ وات هم می رسد.
  • توجه کردن به دهانه آبمیوه گیری یکی دیگر از نکاتی است که باید آن را در نظر بگیرید. هر اندازه که دهانه بزرگتر باشد کار با آن آسانتر خواهد بود.
  • سرعت آبمیوه گیری یکی دیگر از نکاتی است که نباید آن را فراموش کنید. سرعت آبمیوه گیری به قدرت آن نیز بستگی دارد و هر اندازه که قدرت بیشتری داشته باشد سرعت بالاتری نیز خواهد اشت.
  • به میزان صدا و لرزشی که دارد نیز توجه کنید و آبمیوه گیری خریداری کنید که دارای میزان صدای کمی باشد تا در زمانی که با آن کار می کنید باعث آزار شما نشود.
  • جنس تیغه ها یکی دیگر از ویژگی های خوبی است که آبمیوه گیری باید داشته باشد. بهترین نوع جنس برای تیغه ها استیل ضد زنگ می باشد. تیغه ها معمولا دارای جنس های استیل ضد زنگ فولاد، تیتانیوم و پلاستیک هستند.


در هنگام خرید آبمیوه گیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟


آبمیوه گیری تک کاره یا چند کاره بخرم؟

نوبت به انتخاب نوع آبمیوه گیری می باشد. همانطور که گفتیم  آبمیوه گیری ها به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می شوند. خرید هر یک از این مدل ها لازمه این است که قبل از خرید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین آبمیوه گیری را خریداری کنید. با خرید آبمیوه گیری چند کاه از خرید چند محصول دیگر بی نیاز می شوید و لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. با هزینه کردن برای یک آبمیوه گیری چند کاره می توانید انواع کار را با آن انجام دهید و کا رها سریعتر انجام شوند. در ادامه نکاتی که برای خرید آبمیوه گیری چند کاره لازم است را به شما خواهیم گفت.

نکات مهم در خرید آبمیوه گیری تک کاره و چد کاره

د رهنگام خرید آبیموه گیری چند کاره نکاتی وجود دارند که اگر به آن ها توجه کنید می توانید بهترین محصول را خریداری کنید.

  • جنس آبمیوه گیری های چند کاره را اغلب از فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک تولید می کنند. هر دو جنس عالی و با دوام هستند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند. در هنگام خرید مطمئن شوید که  فاقد مواد BPA هستند تا از آلودگی مضر آب میوه جلوگیری شود.
  • اگر میخواهید کاری به غیر از آبمیوه گیری با دستگاه انجام دهید باید از اینکه چه ویژگی های دیگری دارد مطمئن شوید تا بتوانید کارهای دیگری را نیز با آن انجام دهید.
  • آبمیوه گیری خریداری کنید که تمیز کردن آن کار آسانی باشد و بتوانید تمام قطعات و قسمت های آبمیوه گیری چند کاره را به راحتی شستشو دهید.
  • آبمیوه گیری خریداری کنید که به اندازه ای بزرگ باشد تا مقدار آبمیوه ای که انتظار دارید را برای شما تهیه کند.
  • آبمیوه گیری خریداری کنید که حمل کردن آن راحت باشد و بتوانید خیلی راحت آن را جا به جا کنید.
  • خرید آبمیوه گیری که از میزان صدای کمی برخوردار باشد گزینه خیلی خوبی برای خرید است زیرا باعث می شود که در هنگام کار دچار آزار نشوید و صدای محیط را به راحتی بشنوید.
  • از مهم ترین ویژگی هایی که باید داشته باشد این است که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.
  • آبمیوه گیری های چندکاره  به دلیل اینکه تعداد آن ها بیشتر است قیمت بالاتری دارند بنابراین به قیمت محصول نیز توجه کنید.

مزایا و معایب آبمیوه گیری تک کاره

  • از مزایای آبیموه گیری تک کاره این است که به دلیل تعداد قطعات کمی که دارد میزان فضای کمتری برای قرار دادن آن در کابینت یا روی کابینت لازم دارد.
  • آبمیوه گیری تک کاره به دلیل اینکه فقط برای یک کار خاص طراحی شده است نیازی به تخصص زیادی ندارد و با یک یا دو دکمه شروع به کار می کند.
  • آبمیوه های تک کاره به دلیل اینکه تعداد قطعات کمتری دارند و ارزان تر از آبمیوه گیری های چند کاره هستند. این نوع آبمیوه گیری ها دارای ویژگی های کمتری هستند به همین دلیل از قیمت خیلی کمتری برخوردار هستند. برای کسانی که میزان بودجه زیادی ندارند گزینه مناسبی برای خرید است.
  • از معایب آبمیوه گیری تک کار می توان به این اشاره کرد که به دلیل تک کاره بودن فقط م یتوان برای یک کار خاص از آن استفاده کرد و استفاده از آن محدودیت دارد. برای اینکه بتوانید چندین کار را با آبمیوه گیری انجام دهید باید آبمیوه گیری چند کاره خریداری کنید.
  • آبمیوه گیری های تک کاره ممکن است نتوانند پاسخگوی خوبی برای انجام کار شما باشند و در کار شما اختلال ایجاد کنند.


مزایا و معایب آبمیوه گیری تک کاره


مزایا و معایب آبمیوه گیری چند کاره

آبمیوه گیری چند کاره دستگاهی است که می تواند انواع آب میوه و سبزیجات را را برای شما آماده کند. دستگاه آبمیوه گیری چند کاره فعالیت های مختلفی مانند مخلوط کردن ،پوست گرفتن میوه ،رنده کردن و آسیاب کردن را انجام می دهد ،در صورتی که آبمیوه گیری تک کاره یک کارایی و کاربرد دارد .این آبمیوه گیری ها می توانند بهتر از آبمیوه گیری های تک کاره کار شما را راه بندازند و تخصصی تر کار کنند. آبمیوه گیری های چند کاره مزایا و معایبی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این نوع آبمیوه گیری ها می توانند حجم زیادی از سبزیجات و میوه ها را برای شما آبگیری کنند. یک دستگاه با چندین قطعه که قادر است تمامی نیاز های شما را برای آبمیوه گیری برآروده کند.
  • خرید آبمیوه گیری چند کاره می تواند شما را از داشتن چند نوع محصول بی نیاز کند و هزینه یک محصول را با تعداد قطعات زیاد به جای خرید یک محصول تک کاره بپردازید.
  • آبمیوه گیری های چند کاره فضای کمتری نسبت به آبمیوه گیری های تخصصی فضای کمتری را اشغال می کنند و برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر هستند.
  • آبمیوه گیری های چند کاره طرز استفاده راحتی دارند و به راحت می توانید تنظیمات را بر روی آن اعمال کنید.
  • از معایب آبمیوه گیری چند کاره می توان به این اشاره کرد که به دلیل تعداد زیادی از قطعات آن باید دائم در حال عوض کردن آنها باشید.
  • شستن قطعات آبمیوه گیری جند کاه نسبت به تک کاره بیشتر است و باید وقت بیشتری را بگذارید.

آبمیوه های چند کاره به دلیل تعویض زیاد قطعات آن ممکن است دچار خرابی شوند بنابراین باید با دقت زیادی این کار را انجام دهید.

مقایسه آبمیوه گیری تک کاره و چند کاره

اگر بخواهیم به طور خلاصه کاربرد هر یک را برا ی شما بگوییم باید بگوییم که آبمیوه گیری تک کاره  دستگاهی است که برای تهیه میوه های خاصی طراحی شده اند و نمی توانید هر نوع میوه و یا سبزیجاتی را با آن آبگیری کنید. استفاده کردن از این نوع آبمیوه گیری ها بسیار آسان است و لوازم جانبی خیلی کمی دارند. قیمت خیلی کمتری نسبت به آبمیوه گیری های تخصصی و چند کاره دارند. در مقابل آبمیوه گیری چند کاره قرار دارد که محصولی عالی برای آبگیری انواع مختلف میوه و سبزیجات می باشد. از لوازم جانبی متعددی تشکیل شده اند و ویژگی های عالی دارند که برای پردازش انواع غذا مناسب هستند. از این آبمیوه گیری می توانید برای انواع میوه سخت و نرم استفاده کنید.

آبمیوه گیری های چند کاره کاربردی تر هستند و با استفاده از یک دستگاه می توانید کار های مختلفی را انجام  دهید و از محصولات دیگر بی نیاز باشید. از آبمیوه گیری های چند کاره می توانید برای تهیه انواع اسموتی، شربت، درست کردن خمیر، مخلوط کردن غذا  و … استفاده کنید قیمت بالاتری به دلیل تعداد زیادی از لوازم جانبی دارند و تمیز کردن آنها کمی وقت بیشتری را می خواهد. در نهایت، انتخاب بین یک آبمیوه گیری تک کار و یک آبمیوه گیری چند کاره به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. اگر مرتباً نیاز به آبمیوه گیری انواع مختلف میوه ها و سبزیجات دارید، آبمیوه گیری چند منظوره بهترین گزینه است. با این حال، اگر فقط می خواهید یک غذای خاص را آب بگیرید، آبمیوه گیری تک کاره ممکن است انتخاب بهتری باشد.

چطور می توانیم از طریق تلویزیون فیلیمو تماشا کنیم؟

تماشا فیلیمو از طریق تلویزیون

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا 

از تفریحات سالمی که اکثرا به آن علاقه دارند تماشا فیلیمو از طریق تلویزیون می باشد. با تماشای فیلم و سریال می توانید اوقات فراغت خود را سپری کنید و از این سرگمی لذت ببرید. تماشا کردن فیلم های سینمایی زمانی لذت بخش تر خواهد بود که بتوانید به جای استفاده از لپ تاپ و گوشی از تلویزیون استفاده کنید. دیدن فیلم و سریال با ابعاد بزرگتر و در جمع دیدن لذتی دیگر دارد. گاهی هنگام  تماشا کردن فیلم و سریال در تلویزیون با مشکلاتی مواجه می شویم که جدیدا روش های برای مشاهده راحت تر فیلم و سریال ها به وجود آمده است.

از بهترین و آسانترین روش هایی که می توانید با آن به مشاهده فیلم و سریال بپردازید برنامه فیلیمو می باشد. با تماشای فیلیمو در تلویزیون می توانید راحت تر به سریال ها و فیلم های سینمایی دسترسی داشته باشید. سوالی که پیش می آید این است که چگونه باید فیلیمو را در تلویزیون ببینیم و نصب کنیم؟ در این مقاله روش های استفاده از فیلیمو را برای شما بیان می کنیم تا به توانید به آسانترین روش از آن استفاده کنید. شما عزیزان می توانید با جستوجوی سایت فیلیمو www.filimo.com به محتوا های این برنامه دسترسی داشته باشید. برنامه فیلیمو برای نصب بر روی لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و … اپلیکیشن مخصوص دارد که به راحتی قابل اجراست. می توانید فیلم ها را در همان لحظه به صورت زنده مشاهده کنید و دیگر وقتی برای دانلود فیلم ها نگذارید.

فیلیمو چیست؟

فیلیمو یک نوع برنامه است که می توانید به وسیله آن فیلم و سریال های گوناگونی را مشاهده کنید و از جدیدترین فیلم هایی که تولید می شوند با خبر شوید. این برنامه در همه دستگاه ها از قبیل لپ تاپ، گوشی و تلویزوین های هوشمند قابل اجرا است. همانطور که گفتیم دیدن فیلم وسریال ها زمانی لذت بخش تر است که بتوانیم آن را با ابعاد بزرگتر مشاهده کنیم. دیدن فیلم وسریالها در فیلیمو با استفاده از تلویزیون هیجان بیشتری دارد و بهتر قابل مشاهده است. فیلیمو کار خود را به طور رسمی از سال ۱۳۹۳ شروع کرده  است و در حال حاظر یکی از بهترین برنامه ها برای مشاهده فیلم و سریال ها می باشد.

کمپانی فیلیمو حتی فیلم هایی را با بودجه های بسیار بالا تولید می کند و به صورت اختصاصی در فیلیمو پخش می کند. برای استفاده از فیلیمو در تلویزیون روش های مختلفی وجود دارد تا بوانید آن را نصب کنید که ما  در این مقاله قصد داریم راحت ترین روش ها را به شما آموزش دهیم.

چگونه فیلم‌های فیلیمو را در تلویزیون ببینیم؟

حتما سوال خیلی از شما عزیزان این است که باید چگونه از فیلیمو استفاده کنیم و آیا نصب این برنامه سخت است؟ هزینه زیادی برای نصب آن باید بپردازیم یا خیر؟ آیا بدون استفاده از اپلیکیشن می توان از فیلیمو استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال ها باید بگوییم که برای تماشای این برنامه روش های مختلفی وجود دارد و خیلی به آسانی صورت می گیرند. درکل ۵ روش برای مشاهده فیلیمو وجود دارد که طریقه استفاده از آن ها برای هر کسی امکان پذیر است و به آسانی صورت می گیرد. این کمپانی روش های زیر را برای شما عزیزان در نظر گرفته است تا بتوانید در هر جا و هر مکانی از آن بهره مند شوید. این روش ها عبارتند از :


    1. اتصال فیلیمو به تلویزیون‌های هوشمند
    2. استفاده از فیلیمو باکس
    3. تماشای فیلیمو در تلویزیون به‌وسیله اتصال کابل
    4. تماشای فیلیمو در تلویزیون به‌وسیله متصل کردن تلفن همراه به تلویزیون
    5. استفاده از مرورگر تلویزیون


چگونه فیلم‌های فیلیمو را در تلویزیون ببینیم؟


ورود به فیلیمو با تلویزیون هوشمند

برای اینکه بتوانید برنامه فیلیمو را بر روی تلویزیون مشاهده کنید باید یک تلویزیون هوشمند داشته باشید. تلویزیون شما باید دارای سیستم عامل اندروید باشد که در این صورت دسترسی به گوگل و اپلیکیشن فیلیمو امکان پذیر است. با استفاده از تلویزیون هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید می توانید این اپلیکسن را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب اپلیکیشن فیلیمو تنها کافی است مراحل مربوط به ثبت نام را انجام دهید تا بتوانید به فیلم ها و سریال ها در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

ثبت نام در فیلیمو نیز بسیار راحت است و تنها کافی است که  یک حساب کاربری و یا شماره موبایل داشته باشید. بعد از وارد کردن شماره موبایل و مشخصاتی که از شما می خواهد حساب کاربری شما ثبت خواهد شد. با این حساب کاربری می توانید با ۳ دستگاه به فیلیمو دسترسی داشته باشید. قسمت هایی از فیلیمو رایگان است، اما محتوای اصلی به اشتراک نیاز دارد که می توانید آن را به صورت ماهیانه و بازه های زمانی دیگر خریداری کنید. کمترین زمانی که می توانید اشتراک فیلیمو را خریداری کنید ۱۵ روزه است.

استفاده از فیلیمو باکس

اگر امکان دسترسی به تلویزیون هوشمند ندارید و نمی توانید از خدماتی که سیستم عامل اندروید دارد استفاده کنید؛ روش دیگری وجود دارد که بتوانید از فیلیمو استفاده کنید. در این مواقع تنها کافی است که از فیلیمو باکس استفاده کنید. کمپانی فیلیمو برای راحتی و رفاه کاربران خود یک نوع سخت افزاری را به نام فیلیمو باکس طراحی کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید خیلی ساده فیلم ها و سریال ها را با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنید. این برنامه دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است و امکان پردازش با سرعت بالا و بودن قطعی را در اختیار شما کاربران قرار می دهد.

این سخت افزار پردازنده چهار هسته ای ۶۴ بیتی دارد که توسط یک حافظه رم DDR4 مدیریت می شود. با استفاد از این اپلیکیشن می توانید فیلیمو را بر روی هر تلویزیونی مشاهده کنید تنها کافی است اندروید باکس را خریداری کنید و آن را به تلویزیون خود وصل کنید. سوالی که خیلی پرسیده می شود این است که آیا فیلیمو روی نت باکس نصب می‌شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اپلیکیشن فیلیمو به صورت پیش فرض روی اندروید باکس های نت باکس نصب شده است. باید بدانید که  اگر می خواهید از محتوای اختصاصی فیلیمو روی نت باکس استفاده کنید باید اشتراک خریداری کنید.

تماشای فیلیمو در تلویزیون با اتصال کابل

روش بعدی که می توانید به وسیله آن فیلیمو را تماشا کنید استفاده از کابل های MHL و یا HDMI  می باشد. زمانی که تلویزیون شما مجهز به سیستم عامل اندروید نمی باشد و نمی توانید پلتفرم فیلیمو باکس را تهیه کنید می توانید از کابل های MHL و یا HDMI  استفاده کنید. کابل MHL را طوری طراحی کرده اند که می توانید به وسیله آن تلویزیون را به لپ تاپ متصل کنید. به روش صفحه نمایش لپ تاپ در تلویزیون قابل مشاهده است و بعد از برقراری اتصال می توانید از طریق لپ تاپ وارد سایت فیلیمو شوید و فیلم و سریال ها را در آن تماشا کنید. استفاده از این کابل ها یک روش آسان و کم هزینه است و به راحتی قابل اجراست.

استفاده از اسکرین میرور برای تماشای فیلیمو

از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها برای تماشای فیلیمو اتصالی است که می توانید با گوشی همراه و تلویزیون خود ایجاد کنید. برای اتصال گوشی تلفن همراه و تلویزیون باید از برنامه اسکرین میرور استفاده کنید. با  استفاده از این برنامه اگر دستگاه ها بتوانند یک دیگر را شناسایی کنند صفحه نمایش گوشی بر روی تلویزیون قابل مشاهده است. از این روش می توانید به جای استفاده از کابل MHL استفاده کنید. ممکن در مکانی باشید که به کابل MHL دسترسی نداشته باشید با استفاده از برنانه اسکرین میرور می توانید به راحتی به فیلیمو متصل شوید.

صفحه نمایش تلفن همراه بر روی تلویزیون نمایش داده می شود و می توانید برنامه ها را بر روی آن اعمال کنید. اگر از این روش برای تماشای فیلیمو می خواهید استفاده کنید بهتر است که گزینه کست را از سمت گوشه تصویر کلیک کنید تا بتوانید برنامه ها را با ابعاد تلویزیون مشاهده کنید.


استفاده از اسکرین میرور برای تماشای فیلیمو


استفاده از مرورگر برای تماشا فیلیمو از طریق تلویزیون

اگر تلویزیون شما هوشمند است و مجهز به سیستم عامل اندروید می باشد می توانید از مرورگر آن استفاده کنید. بدون اینکه بخواهید کار خاصی را انجام دهید از طریق مرورگر می توانید به سایت فیلیمو وارد شوید و بعد از ثبت نام و انجام دادن مراحل به فیلم ها  و سریال های مورد علاقتون دسترسی داشته باشید. از این طریق می توانید فیلم های خود را به صورت آنلاین از طریق وبسایت تماشا کنید. کمپانی فیلیمو به منظور رفاه کاربران خود روش های مختلفی را برای تماشای فیلم وسریال های خود در نظر گرفته است. هر کاری را برای دسترسی سریع شما عزیزان به برنامه فیلیمو در نظر گرفته است.

چگونه از فیلیمو فیلم دانلود کنیم؟

گاهی ممکن است بخواهید که فیلم ها را از فیلیمو دانلود کنید و آن را بر روی فلش و رم ها ذخیره کنید. برای دانلود کردن فیلم ها از فیلیمو تنها کافی است که اپلیکیشن فیلم را دانلود کنید و با استفاده از آن فیلم و سریال هایتان را دانلود کنید. طریقه دانلود کردن برنامه ها به این صورت است که پس از نصب کردن و را ه اندازی اپلیکیشن باید وارد آن شوید و بعد از وارد کردن مشخصات و رمز عبور خود وارد صفحه کاربری می شوید. وقتی وارد صفحه شدید فیلمی که می خواهید را انتخاب می کنید و وارد قسمت جزئیات  فیلم می شوید و با کلیک بر روی آیکون دانلود که در قسمت بالای صفحه قرار دارد؛ پنجره هایی برای شما باز می شود که درباره این که فیلم را با چه کیفتی برای شما دانلود کند سوال می پرسد.

بعد از اینکه کیفیت فیلم مورد نظر خود را انتخاب کردید، فیلم مورد علاقه خود را دانلود می کنید و در فرصتی دیگر آن را مشاهده می کنید. چگونه از فیلیمو سریال دانلود کنیم؟ دانلود کردن سریال در فیلیمو نیز همانند نحوه دانلود فیلم در فیلیمو می باشد و تنها کافی است اپلیکیشن فیلیمو را دانلود کنید و از آن طریق مراحل را برای دانلود سریال انجام دهید.

مصرف اینترنت فیلیمو چقدر است؟

مصرف اینترنت فیلیمو به این صورت است که، اینترنت آن به صورت داخلی و نیم بها محاسبه می شود. اگر فیلم ها را با کیفیت FullHD مشاهده کنید در هر ساعت ۱۴۰۰ مگابایت اینترنت ملی و با توجه به اینکه نیم بها محاسبه می شود برابر با ۷۰۰ مگابایت می باشد. این عدد برای کیفیت HD هم به ترتیب ۱۱۴۰ و ۵۷۰ مگابایت خواهد بود


چگونه می‌توان اشتراک فیلیمو را تهیه کرد؟

برای تهیه و خرید اشتراک فیلیمو همراه با کد تخفیف اشتراک، شما کاربران عزیز باید به این صورت عمل کنید که در ابتدا؛ وارد سایت فیلیمو می شوید و مراحل بتدایی ثبت نام را انجام می دهید و آن را کامل می کنید. بعد از انجام مراحل ثبت نام باد به قسمت خرید اشتراک که د رصفحه اول فیلیمو قرار دارد وارد شوید و بر روی آن کلیک کنید. با کلیک کردن وارد صفحه خرید اشتراک می شوید. اگر در این صفحه کد تخفیف فیلیمو را داشته باشید می توانید از کد تخفیف فیلم و سریال برای کاهش هزینه های خود استفاده کنید و نسبت به خرید اشتراک با قیمت کمتر اقدام کنید.

نتیجه گیری از مقاله تماشا فیلیمو از طریق تلویزیون

در این مقاله با هم دیدیم که فیلیمو چیست و می‌تواند چه مزایایی برای ما داشته باشد. همانطور که در این وبلاگ گفتیم و به آن اشاره کریدم وب سایت فیلیمو برای مشاهده کردن فیلم های مورد علاقه شما ساخته شده است. کاربران خیلی راحت می توانند به فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و در هر جا و مکانی که باشند از آن استفاده کنند. کمپانی فیلیمو برای کاربران خود روش هایی را برای استفاده از این اپلیکیشن طراحی کرده است تا در هر شرایطی بتوانند از آن استفاده کنند.

این برنامه در طول این چند سال توانسته است که محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کند. ما در این مقاله سعی کردیم که روش های استفاده از این اپلیکیشن را به شما آموزش دهیم و دسترسی شما را به فیلیمو راحت تر کنیم. شما عزیران میتوانید بر اساس نوع شرایطی که دارید یکی از این روش ها را برای مشاهده فیلیمو انتخاب کنید. امیدواریم با مطالعه این وبلاگ به آن چه که می خواستید و بدانید رسیده باشید و مطالب ما برای شما مفید واقع شده باشد. جهت هر گونه سوال می توانید از پشتیبان های ما  همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۴ کمک بگیرید.

مهم ترین نکات برای خرید بهترین مارک آبمیوه گیری بازار

نکات خرید بهترین مارک آبمیوه گیری

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

همیشه خوردن آبمیوه طبیعی طعم و لذت دیگری دارد و چه خوب می شود اگر خودمان بتوانیم آن را درست کنیم. برای تهیه یک آبمیوه خوشمزه به یک دستگاه فوق العاده قوی نیازمندیم. تهیه آبمیوه لازمه نکاتی است که اگر رعایت شود می توانید بهترین آبمیوه را درست و نوش جان کنید. نکات مهم قبل از خرید آبمیوه گیری را در این مطلب به شما خواهم گفت تا بتوانید آبمیوه گیری عالی را خریداری کنید.  آبمیوه های طبیعی در مقایسه با آبمیوه های بسته بندی شده سالم تر می باشند. آبمیوه های طبیعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و اگر از میوه های تازه استفاده کنید جذب مواد معدنی بیشتر می شود. در این وبلاگ قصد داریم راهنمای خرید آب میوه گیری را همراه با نکاتی که برای خرید آن باید رعایت کنید را برای شما خواهیم گفت.

انواع آبمیوه گیری

آبمیوه گیر ها دارای انواع مختلفی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را که خواستید خریداری کنید. آبمیوه گیری ها در مدل های دستی، برقی و آب مرکبات گیری دسته بندی می شوند. هر یک از این آبمیوه گیری ها دارای ویژگی های خاص خود هستند و طرز استفاده از هر کدام نیز با دیگری متفاوت است. یک آبمیوه گیری خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ آیا هر برندی برای خرید آبمیوه گیری مناسب است؟ آبمیوه گیری چند کاره بخریم خوب؟ آبمیوه گیری دستی بهتر است یا برقی؟ این سوالاتی است که برای همه پیش می آید. در این مقاله راهنمای خرید آبمیوه گیری قصد داریم مهمترین ویژگی های آبمیوه گیری خوب را با هم بررسی کنیم تا بتوانید بهترین را خریداری کنید.

خرید آبمیوه گیر دستی

از رایج ترین نوع آبمیوه گیری ها که از زمان قدیم و تا الان در همه خانه ها وجود دارد آبمیوه گیری های دستی می باشند. با داشتن این نوع آبمیوه گیری در هر زمان که بخواهید و در هر مکانی که باشید میتوانید آبمیوه دلخواهتان را درست کنید. با استفاده از این آبمیوه گیری میتوانید آب میوه هایی چون انار، لیمو، گریپ فروت و حتی مخلوط کردن بعضی از مواد غذایی مختلف استفاده کنید. بیشتر فروشگاه های لوازم خانگی این نوع آبمیوه گیری را دارند و گرفتن آب میوه بسیار سریع عمل می کنند. آبمیوه گیری دستی را طوری طراحی کرده اند که هر کدام از اعضای خانواده می توانند از آن استفاده کنند. این آبمیوه گیری به راحتی آب غوره و انار را برای شما می گیرد. آبمیوه گیری های دستی معمولا دارای کاسه استیل ضد زنگ و مقاوم هستند که در برابر اسید میوه مقاومت زیادی دارند.

مهم ترین نکات خرید بهترین مارک آبمیوه گیری برقی

بعد از آبمیوه گیری های دستی آبمیوه گیری های برقی تولید شدند که از رایج ترین نوع آبمیوه گیری ها به حساب می آیند که انواع مختلفی دارند. آبمیوه گیری های برقی تجهیزات زیادی دارند و از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. ممکن است که تک کاره و چند کاره باشند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از مدل ها خریداری کنید. آبمیوه گیری های چند کاره دارای تجهیزاتی مانند، آسیاب، خردکن و مخلوط کن هستند. برای خرید آبمیوه گیری  باید به توان خروجی، تیغه و فیلتر دستگاه توجه زیادی کنید و آبمیوه گیری خریداری کنید که تیغه ها و فیلتر آن از جنس استیل ضد زنگ باشند.  اگر اجزای آبیمه گیری قابلیت جداشدن را داشته باشند که خیلی عالی می شود. زیرا سرعت کا رو تمیز کردن آن را بیشتر می کند.

 

مهم ترین نکات خرید بهترین مارک آبمیوه گیری برقی

 

آبمیوه گیر سانتریفیوژ

بعد از آبیموه گیری دستی و برقی نوبت به نوع سانتریفیوژ می رسد که  از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد و نیروی لازم برای آب‌گیری را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد. این آبمیوه گیری برای استخراج آبمیوه ها و سبزیجات بسیار مناسب است. طریقه انجام کار این آبمیوه گیری به این صورت است که با روش گریز از مرکز عمل آب گیری میوه ها را انجام می دهد. از مهم ترین ویژگی هایی که این آبمیوه گیری دارد این است که دارای سرعت بسیار بالایی است و برای کسانی که مشغله کاری زیادی دارند بهترین انتخاب است. فیلتر هایی درون این آبیموه گیری تعیبه شده است که پالپ میوه را از آب آن جدا می کند.

در هنگام خرید به صدای آبمیوه گیر توجه ویژه ای داشته باشید

یکی از ویژگی هایی که یک آبمیوه گیری خوب باید داشته باشد و در هنگام خرید باید به آن توجه کنید میزان صدای آبمیوه گیری می باشد. آبمیوه گیری هایی وجود دارند که دارای صدای بلند و آزار دهنده ای هستند و صدای آنها با سرعت چرخش و  توان دستگاه رابطه مستقیمی دارد. در هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید که آبمیوه گیری خریداری کنید که داری میزان صدای کمی باشد. هر چقدر میزان صدای آبمیوه گیری کمتر باشد استفاده از آن راحت تر خواهد بود. معمولا میزان صدای آبیموه گیری ها بر روی دفترچه آنها نوشته شده است که در خرید حضوری می توانید آن را مشاهده کنید. اگر به صورت اینترنتی آبمیوه گیری را خریداری کردید به ویژگی هایی که برای آن نوشته شده است توجه کنید.

مخزن تفاله و آبمیوه دستگاه آبیموه گیری

آبمیوه گیری ها دارای قسمتی به نام مخزن تفاله گیر و آبمیوه گیر هستند. هر اندازه که مخرن تفاله گیر و آب میوه بزرگتر باشد می توانید مقدار بیشتری از آبمیوه را تحویل بگیرید. در وقت شما صرفه جویی می شود و در مدت زمان خیلی کمی می توانید مقدار زیاد آبمیوه راتحویل بگیرید. اغلب آبمیوه گیری ها از مخزن آبمیوه برخوردار نیستند و برای گرفتن آبمیوه باید یک ظرف جداگانه را در زیر آن قرار دهید. این نکات شاید از نظر شما کوچک و بی اهمیت باشند اما در هنگام استفاده متوجه خواهید شد که بسیار مهم هستند و کارایی آبمیوه گیری را چند برابر میکند.

 

مهم ترین نکات برای خرید بهترین مارک آبمیوه گیری بازار

 

میزان مصرف انرژی

از اصلی ترین ویژگی های یک آبمیوه گیری می توان به میزان مصرف انرژی آن اشاره کرد. توان مصرفی یا قدرت موتور و میزان مصرف برق دستگاه است. میزان مصرف انرژی آبیموه گیری با میزان مصرف برق رابطه مستقیمی دارد . بنابراین در هنگام خرید باید به میزان مصرف آبمیوه گیری توجه کنید. میزان مصرف انرژی محصولات  برقی بر روی یک برچسب نوشته می شود و به بدنه یا روی دفترچه راهنما نوشته می شود. برای این که متوجه مصرف انرژی دستگاه شوید باید به توان مصرفی و یا همان قدرت موتور دقت زیادی کنید.

قطر و اندازه دهانه ورودی

دهانه آبمیوه گیری قسمتی از آبمیوه گیری است که اگر اندازه آن کوچک باشد به سختی می توانید از آن استفاده کنید و باید همه میوه ها را به قطعات خیلی کوچکی برش بزنید. با داشتن دهانه کوچک کار شما دیر تر تمام می شود و زمان بیشتری لازم دارید. در هنگام خرید به سراغ آبیموه گیری هایی بروید که دهانه بزرگ تری دارند. هر اندازه که دهانه آبمیوه گیری بزرگتر باشد می توانید راحت تر میوه ها را درون آن قرار دهید. دیگر لازم نیست میوه ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و درون آن بیندازید. مدت زمان خیلی کمتری برای آبمیوه گیری لازم دارید.

 

قطر و اندازه دهانه ورودی آبمیوه گیری

 

سرعت آبمیوه گیری

سرعت محصولات برقی ویژگی است که اگر سرعت آن بالا باشد می تواند باعث کیفیت عملکرد بالایی محصول شود. هر چقدر سرعت چرخش موتور آبیموه گیری بیشتر باشد بازده آن بیشتر می شود و با سرعت بالاتری کار شما را انجام می دهد. خرید آبمیوه گیری با سرعت خوب برای کافه ها یکی از الزامات است زیرا سرعت کار را بیشتر می کند. آبیموه گیری های تک دنده و دو دنده نسبت به مدل های دیگر دارای سرعت کمتری هستند. سرعت آبمیوه گیری رابطه مستقیمی با توان مصرفی دستگاه دارد. توان مصرفی آبمیوه گیری هابین ۵۰۰ وات تا ۱۵۰۰ وات است. هر چقدر توان مصرفی آن بالاتر باشد در عملکرد آبمیوه گیری تاثیر بیشتری خواهد داشت. یک آبمیوه گیری خوب در شرایط عادی باید  بیش تر از ۵۰ درصد وزن میوه ها، به شما آبمیوه تحویل دهد.

اهمیت حجم و اندازه در انتخاب آبمیوه گیری

قطعا اندازه و ظرفیت آبیموه گیری د رهنگام خرید برا یشما مهم خواهد بود. اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد هر اندازه که اندازه آن بزرگ باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. گاهی اوقات به دلیل اینکه فضای آشپزخانه و یا محیط کافه کوچک است محبور هستید که آبمیوه گیری ها یبا اندازه کوچک خریداری کنید. اندازه و حجم آبیموه گیری ها با وزن آن ارتباط مستقمی دارد و هر اندازه که سایز و ابعاد آن بزرگتر باشد وزن بزرگتری نیز خواهد داشت. وزن تقریبی آبیموه گیری ها از ۴ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم  است. به همین دلیل لازم است که د رهنگام خرید حتما به فضایی که قرار است دستگاه را در آن جا قرار دهید توجه کنید.

سایر قابلیت های آبمیوه گیری ها

محافظت موتور در برابر حرارت آبمیوه گیری: سعی کنید آبمیوه گیری خریداری کنید که از سیستمی برخوردار باشند که بعد از کار کردن وگرم شدن به صورت خودکار خاموش شوند. با خاموش شدن خودکار آبمیوه گیری به صورت اتوماتیک مانع از سوختن و آسیب رساندن به دستگاه می شود. دستگاه بعد از خنک شدن آماده به کار می باشد.

محفظه نگهداری سیم دستگاه آبمیوه گیری: جمع کردن سیم  دستگاه های برقی همیشه کار مشکلی بوده است و اگر محفظه ای نداشته باشند تا سیم را در آنجا قرار هید، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. آبمیوه گیری هایی وجود دارند که بر روی بدنه خود دارای مححفظه ای برای قرار دادن سیم هستند. هر گاه از کار تمام شدید می توانید سیم را جمع کرده و در آن محفظه قرار دهید. مدل های جدید تری نیز تولید شده اند که به صورت اتوماتیک سیم را درون خود جمع می کنند. تنها با فشار  دادن یک کلید می توانید سیم دستگاه را جمع کنید.

کلید های کنترل سرعت آبمیوه گیری

از ویژگی های خوبی که یک آبمیوه گیری خوب باید داشته باشد این است که دارای کلید های مختلف کنترل سرعت باشد. با استفاده از کلید های سرعت می توانید با هر سرعتی که می خواهید کار کنید. این سرعت ها را می توانید با توجه به نوع میوه ها انتخاب کنید. میوه های سفت نیاز به سرعت تند دارند و برای میوه های نرم و آبدار می تواند از سرعت دور کندتر استفاده کنید. داشتن سرعت های مختلف در آبمیوه گیری باعث می شود که کار شما بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

 

کلید های کنترل سرعت آبمیوه گیری

 

چندکاره بودن آبمیوه گیری

اینکه آبمیوه گیری های چند کاره وارد بازار شده اند روند کار کردن را برای شما آسانتر کرده اند. آبمیوه گیری های چند کاره از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند و هر یک متناسب برای کاری ساخته می شوند. این آبمیوه گیری ها دارای قابلیت های آسیاب کردن، رنده کردن و مخلوط کن هستند. جنس پارچ مخلوط کن را از شیشه  و پلاستیک درست می کنند. قیمت آبمیوه گیری های چند کاره بیشتر از مدل های ساده و تک کاره است.

با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید عمر آبمیوه گیری خود چند برابر کنید؟

همانطور که دیدید برای خرید بهترین آبمیوه گیری لازم است تا به نکته هایی توجه کنید سپس آن را خریداری کنید تا بهترین آبمیوه گیری را داشته باشید. طرز استفاده از آبمیوه گیری نیز به همان اندازه مهم است و در عملکرد دستگاه تاثیر زیادی دارد. در هنگام کار کردن با آبیموه گیری از تراز بودن سطح زیرین آبمیوه گیری مطمئن شوید. برای  شستشو قطعات دستگاه از آب سرد استفاده  کنید. همیشه قبل از روشن کردن دستگاه از اینکه قطعات به درستی در جای خود قرار گرفته باشند اطمینان حاصل کنید.

مخزن تفاله را حتما چک کنید و توجه داشته باشید که زود به زود آن را خالی کنید. باز و بسته شدن قطعات آبمیوه گیری به درستی باعث می شود که شستشو و نصب دوباره بهتر و راحت تر انجام شود. با نظافت درست آبمیوه گیری باعث افزایش طول عمر دستگاه و افزایش کارکرد آن می شوید. برای طرز استفاده از آبیموه گیری از دفترچه راهنما استفاده کنید. توجه کردن به ویژگی های آبمیوه گیری می تواند به شما کمک کند تا آن چه از آبمیوه گیری انتظار دارید را خریداری کنید. قبل از خرید چند مدل را با هم مقایسه  کنید سپس آبمیوه گیری را خریداری کنید.

 داشتن گارانتی برای خرید آبمیوه گیری

 گارانتی از نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه ای شود. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش محصول به این معنی است که می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و در صورت بروز مشکل پیگیر آن باشید. گارانتی یک تضمین برای محصول به حساب می آید و تولید کننده در قبال محصولی که  تولید کرده است مسئول است پاسخگوی شما باشد. باید بدانید که گارانتی نشانه سلامت محصول، عملکرد و کیفیت دستگاه می باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش زمان مشخصی دارند و می توانید در این مدت زمانی که برای آن تعیین شده است در صورت داشتن ایراد پیگیر آن باشید.

از جمله مواردی که پیش از خرید  آبمیوه گیری ها می توان به آن توجه کرد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • جنس بدنه: بهترین جسن برای آبمیوه گیری این است که جنس استیل را خریداری کنید زیرا از مقاومت بالایی برخوردار است. بیشتر جنس آبمیوه گیری ها تلفیقی از پلاستیک و استل و یا فلز می باشد. جنس استیل می تواند ظاهر بسیار زیبایی به محصول بدهد.
  • جنس تیغه ها: تیغه ها قسمتی هستند که می توان گفت کار اصلی را انجام می دهند. اگر تیغه ها تیز نباشند عملکرد آبمیوه گیری به درستی انجام نمی شود. بنابراین آبیموه گیری با تیغه های تیز خریداری کنید و از اصل بودن آن ها مطمئن شوید.
  • مخزن آبمیوه گیری و تفاله گیری: همانطور که قبلا هم به آن اشاره کریدم مخزن آبمیوه گیری یکی دیگر از قسمت هایی است که باید به آن توجه کنید. هر اندازه که مخزن آبیموه گیری و تفاله بزرگتر باشد  برای هر بار استفاده میزان بیشتری می توانید آبمیوه  درست کنید.
  • تنظیمات سرعت: میزان سرعت و تنظیم سرعت نیز بسیار مهم است زیرا در عملکرد دستگاه تاثیر زیادی دارد و باعث سریع انجام شدن کار شما می شود. سرعت بیشتر به معنای قدرت بیشتر آبمیوه گیری است.
  • توان مصرفی: همان طور که می داید توان مصرفی نشانه قدرت دستگاه به حساب می اید و هر چقدرتوان دستگاه بیشتر باشد عملکرد بیشتری خواهد داشت.
  • بازده آبمیوه گیری: بازده خوب آبیموه گیری یعنی اینکه درصد تفاله آن بسیار کم باشد و مقدار آبمیوه آن بیشتر باشد.
  • داشتن گارانتی: یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید آبیموه گیری باید به آن توجه کنید گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش می توانید از ایمنی بودن محصول اطمینان داشته باشید و با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و نحوه از بین بردن زردی آنها



علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

حتما شما عزیزان نیز با تغییر رنگ لوازم خانگی خود رو به رو شده اید. اینکه لوازم سفید رنگ تغییر می کنند می تواند بسیار آزار دهنده باشد زیرا زیبایی ظاهر خود را ازدست می دهند. علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید د رچیست؟زردی لوازم خانگی در اثر استفاده طولانی مدت از آن ها به وجود می آید. این زرد شدن هیچ تاثیر در عملکرد آن ها ندارد و فقط باعث تغییر ظاهر دستگاه می شود. با پیشرفت تکنولوژی روش هایی وجود دارد که می توان زردی لوازم خانگی را درست کرد و زیبایی را به آن ها برگرداند.

ااین کار کمی سخت است و می تواند زمان بر باشد. از رایج ترین نروش ها استفاده از جوش شیرین است، جوش یرین ماده ای است که می توان برای هر پاک کننده ای از آن استفاده کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لوازم خانگی منزلتان سفید رنگ است نگران نباشید با روش هایی می توانیم این زردی را از بین ببریم. از آنجایی که بسیاری از ما با مشکل زرد شدن لوازم خانگی مواجه هستیم، به همین دلیل در این مطلب  علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و نحوه از بین بردن زردی لوازم خانگی صحبت خواهیم کرد.

علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیست؟

قبل از اینکه به نحوه برگرداندن رنگ ثابت لوازم خانگی سفید رنگ بپردازیم و اینکه باید چگونه این زردی را ازبین ببریم؛ بهتر است بدانید که به چه علت به وجود می آیند. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث تغییر رنگ لوازم خانگی سفید رنگ می شود. این دلایل موارد زیر می باشند :

  • قرار گرفتن لوازم خانگی در مجاورت نور خورشید باعث زرد شدن بدنه آن‌ها
  • نشستن گرد و خاک برای طولانی مدت و شسته نشدن بدنه دستگاه
  • از اینکه چربی روی دستگاه بریزد جلوگیری کنید و در هنگام پخت و پز مراقب باشید.
  • استفاده از ادویه و زردچوبه در زمان پخت و پز

یکی از کارهایی که می‌توانید در خصوص زرد نشدن لوازم برقی خود استفاده کنید این است که آن را در یک کیسه نایلونی قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تا حد زیادی مانع زرد شدن بدنه دستگاه شوید.


علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیست؟


نحوه از بین بردن زردی روی وسایل برقی سفید باپاک کننده چندمنظوره

روشی که برای از بین بردن زردی لواز خانگی استفاده می شود، استفاده از مواد پاک کننده چند منظوره است. از مزیت های اصلی استفاده از مواد پاک کننده چند منظوره این است قابلیت ضد عفونی کردن را نیز دارند و این خصوصیت یک ویژگی عالی به حساب می آید. از این پاک کننده در زمان کرونا بسیار استفاده می شد. برای استفاده از این پاک کننده به این صورت عمل کنید که ماده را مستقیما روی لوازم برقی که زرد شده اند بپاشید و کمی صبر کنید تا جذب شود و زردی را از بین ببرد. بعد از گذشت حدودا ۵ دقیقه یک دستمال مرطوب را بر روی سطح بکشید.

بهترین دسمال برای پاک کنندگی دسمال های جادویی می باشند که قدرت پاک کنندگی بشتری دارند. این نکگته را به یاد داشته باشید که قبل از اینکه مواد را بر روی آن بپاشید  برچسب روی محصول را مطالعه  کنید. با مطالعه برچسب متوجه خواهید شد که امکان دارد از این مواد بر روی آن استفاده کنید یا نه. روشی وجود دارد که می توانید از زرد شدن لوازم برقی خود جلوگیری کنید و آن هم این است که هفته ای یک بار با یک دستمال و کمی مواد شوینده بر روی بدنه دستگاه خود بکشید.

استفاده از پد یا ابر جادویی برای تمیز کردن و از بین بردن زردی لوازم خانگی

از دیگر روش هایی که می توانید برای از بین بردن زردی لوازم برقی استفاده کنید این است که از پد یا ابر جادویی استفاده کنید. با استفاده از این پد ها می توانید لکه روی بدنه لوازم برقی خانگی را پاک کنید و قسمت هایی که زرد شده است را به مرور به حالت اولیه خود برگردانید. از این پد ها زمانی می توانید استفاده کنید کهاین زردی زیاد نباشد. این پد ها و ابر ها تنها برای این زردی ها کاربرد ندارند و می توانید برای تمیز کردن سطوح دیگر نیز استفاده کنید. استفاده از این  پد ها برای سطوحی که براق و ظریف هستند بسیار مناسب است و آن ها را به خوبی پاک می کند. این پد ها هیچ گونه خط و خشی به محصولات وارد نمی کنند.

رفع زردی وسایل برقی سفید با جوش شیرین

نوبت به جوش شیرین می رسد، همانطور که می دانید جوش شیرین یکی از پر قدرت ترین پاک کننده هاست. با جوش شیرین به راحتی می توانید برای زردی وسایل برقی سفید رنگ خود اقدام  کنید. استفاده از جوش شیرین یکی دیگر از روش ها  برای از بین بردن زردی استت که لوازم برقی سفید رنگ با آن مواجه می شوند. برای استفاده از جوش شیرین به این صورت عمل کنید که مقداری جوش شیرین را بر روی یک دستمال تمیز و کمی مرطوب بریزید و دستمال  رابر روی بخش هایی که  زرد شده است بکشید. روش دیگر این است که بر روی بدنه مقداری جوش شیرین بپاشید سپس با استفاده از یک مسواک بر روی آن قسمت بکشید.


رفع زردی وسایل برقی سفید با جوش شیرین


ترکیب جوش شیرین و وایتکس

اگر می خواهید ترکیب قوی تری برلی از بین بردن ز ردی لوازم برقی سفید رنگ را به دست آورد می توانید جوش شیرین را با مایع سفید کننده یا همان وایتکس ترکیب کنید. ۱ لیتر آب را بیاورید و با ۱۲۰ میلی لیتر سفید کننده و ۶۰ میلی لیتر جوش شیرین آب زده ترکیب کنید و بگذارین به خوبی با هم ترکیب شوند. وقتی مواد به خوبی با هم ترکیب شدند مواد ترکیب شده را بر روی قسمتمورد نظر بریزید و با یک  دستمال یا پد جادویی بر روی سطح بکشید. حدود ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا مواد به خوبی به خورد محصول برود.

دسمالی مرطوب و تمیز را بیاورید و بدنه دستگاه را به خوبی تمیز کنید. تنها با یک بار استفاده از این ترکیب نمی توانید به  نتیجه دلخواه برسید و باید با توجه به مقدار زردی که محصول دارد این کار را هر چند دفعه ای که لازم دارد تکرار کنید. مدت زمانی که باید برای آن بگذارید هر بار حدود ۱۰ دقیقه است.

 استفاده از پروکسید یا همان اکسیدان برای رفع زردی لوازم برقی

ماده دیگری وجود دارد که می تواند این زردی را خنثی کند و آن را از بین ببرد. از این ماده در ترکیب کردن رنگ مو نیز استفاده می شود و آن هم اکسیدان و یا همان پروکسید است. اکسیدان ماده ای است برای سفید کردن مو و رنگ کردن از آن استفاده می شود. اگر می خواهید از این ماده قدرتمند برای از بین بردن زردی لوازن برقی خود استفاده کنید از یک فروشگاه آرایشی بهداشتی کمی  اکسیدان ۹ تا ۱۲ درصد تهیه کنید. هر اندازه که میزان این ماده در اکسیدان بشتر باشد تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود. طرز استفاده از این ماده به این شکل است که باید قسمتی که می دانید زرد شده است را با استفاده از اکسیدان کاملا بپوشانید.

محل مورد نظر را دقیق و به طور یکسان بپوشانید و حتما از دستکش برای این کارا استفاده کنید. با استفاده از یک برس و یا مسواکی که قابل استفاده نیست روی محصول را خوب ماساژ دهید. حال یک یک نایلون را بر روی آن قسمتی که مواد را روی ان گذاشته اید قرار دهید و آن سطح را کاملا بپوشانید. نباید هیچ هوایی به آن بخورد و اکسیدانی که بر روی آن ریخته اید خشک شود. دستگاه را به مدت ۳-۴ ساعت در یک فضای باز  قرار دهید  و هر چند ساعت یک بار به آن سر بزنید. نور خورشید باعث می شود که این زردی زودتر از بین برود. بعد از گذشت این ساعت با استفاده از یک پارچه تمیز محل مورد نظر را پاک کنید و قبل از اینکه از دستگاه استفاده کنید بگذارید کاملا خشک شود.

از بین بردن رنگ زردچوبه بر روی لوازن برقی سفید رنگ

یکی از دیگر مشکلاتی که برای لوازم خانگی سفید رنگ پیش می آید این است که رنگ زردی زردچوبه و یا رنگ خوراکی  بر روی آن ها باقی می ماند. رد جا ماندن زردچوبه وقتی بر روی لوزام سفید رنگ باقی باقی ماند حس خیلی بدی دارد و خیلی به سختی پاک می شود. موادی وجود دارند که می توانید برای تمیزی رد زردچوبه از آن استفاده کنید. از موادی چون گلیسیرین، جوش شیرین، آب هیدروژنه و وایتکس و سرکه سفید استفاده کنید. در ادامه به روش تمیز کردن هر یک برای از بین بردن این زردی می پردازیم.


از بین بردن رنگ زردچوبه بر روی لوازن برقی سفید رنگ


استفاده از گلیسرین برای از بین بردی زردی زردچوبه بر روی لوازم برقی سفید رنگ

گلیسیرین ماده ای است که می توان با استفاده از آن به راحتی زردی زردچوبه را از بین برد. این ماده می تواند زردی را به راحتی از روی لوازم سفید رنگ محو کند. طرز استفاده از این ماده به این صورت است که حدود یک چهارم فنجان گلیسرین را با یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی و دو فنجان آب مخلوط کنید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. پارچه ای تمیز بیاورید و به مواد مورد نظر آغشته کنید و بر روی لکه زرد رنگ بکشید تا بدنه دستگاه به خوبی تمیز شود. با این روش حتی می توانید لکه زردچوبه که بر روی لباس ایجادمی شود را نیز پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردی زردی زردچوبه بر روی لوازم برقی سفید رنگ

بله دست شنیدید جوش شیرین در اینجا هم می تواند تاثیر زیادی برای تمیزی داشته باشد. جوش شیرین یک ماده موثر برای از بین بردن زردی زردچوبه است و به خوبی آن را پاک می کند. کمی جوش شیرین بیاورید و با کمی آب به خوبی ترکیب کنید خمیر به دست آمده را با یک برس یا مسواک بر روی دستگاه مورد نظر بکشید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه  زمان بدهید تا مواد به خوبی به خورد دستگاه برود. بعد از گذشت این زمان می توانید لکه را از روی دستگاه پاک کنید. به وسیله یک پارچه تمیز سطح دستگاه را به خوبی پاک کنید. این روش یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه زرد رنگ بر روی تخته های آشپزی به حساب می آید.

استفاده از آب هیدروژنه و وایتکس برای از بین بردی زردی زردچوبه بر روی لوازم برقی سفید رنگ

با ترکیب آب هیدروژنه و وایتکس می توانید یک ترکیب قوی برای از بین بردن لکه زردچوبه به دست آورید. این ماده بسیار قوی بوده و در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل می کند. با استفاده از این ترکیب به راحتی می توانید لکه روی لوازم برقی سفید رنگ را پاک کنید. وایتکس خود به تنهایی یک ماده قوی سفید کننده به حساب می آید. برای درست کردن این ترکیب به نسبت ۲ به ۱ یعنی دو پیمانه آب ویک پیمانه مایع سفید کننده نیاز دارید. از دیگر مواد استفاده کردن از سرکه سفید می باشد. سرکه سفید نیز یک ماده برای از بین لکه ها می باشد. استفاده از سرکه سفید برای از بین بردی زردی زردچوبه بر روی لوازم برقی سفید رنگ بسیار موثر است اما قدرتی به اندازه آب هیدروژنه و وایتکس ندارد.


نتیجه گیری از مقاله علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید

ما در این مطلب در مورد تغییر رنگ لوازم برقی سفید رنگ با هم صحبت کردیم و روش هایی را برای از بین بردن این زردی به شما آموزش دادیم. همانطور که گفته شد لوازم برقی سفید رنگ بعد از مدتی استفاده تغییر رنگ می دهند. اگر هر بار بعد از استفاده آن ها را به خوبی تمیز کنید می توانید تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کنید. در تمیز کردن لوازم برقی باید احتیاط را کامل رعایت کنید و هنگامی که دستگاه خاموش است از آن استفاده کنید و زمان بدهید تا کاملا خشک شود سپس دستگاه را روشن کنید.

نحوه تیز کردن تیغه های خردکن برقی

نحوه تیز کردن تیغه خردکن

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

امروزه در هر خانه ای محصولاتی مانند خردکن وجود دارد که تا حد زیادی کار های آشپزی را برای ما آسانتر کرده است. به دلیل استفاده زیادی که از این محصول می شود به مرور تیغه های آن کند میشود. کند شدن تیغه های خردکن برقی کار را برای ما سخت تر می کند و باعث می شود که آن طور که باید مواد خرد نشوند. یکی از مواد غذایی که تاثیر زیادی در کند شدن تیغه ها دارد پیاز است. پیاز به دلیل اینکه یک ماده اسیدی به حساب می آید در طول استفاده از خردکن تیغه های آن را کند می کند. هرگاه دیدی که خردکن شما به خوبی کار نمی کند یکی از دلایل آن کند شدن تیغه ها  می باشد. روش های مختلفی برای تیز کردن تیغه خردکن از جمله گذاشتن در فریزر، با سوهان میله ای، با سنگ و آجر و … وجود دارد که در ادامه مطلب به نحوه تیز کردن تیغه خردکن می پردازیم.

نحوه تیز کردن تیغه خردکن با روش دستی 

از این روش هرگاه که بخواهید می توانید استفاده کنید و بهترین زمان این است که هر بار که از خردکن استفاده کردید تیغه ها را تیز کنید. سنگی مخصوص تیز کردن وجود دارد که می توانید آن را تهیه کنید و برای تیز کردن تیغه های خود از آن استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید تیغه ها را با این سنگ تیز کنید، سنگ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب بخیسانید. سنگ را بیرون بیاورید و روی یک پارچه قرار دهید. سنگ را در دست بگیرید و تیغه را در دست دیگرتان بگیرید. اگر از دستکش های پارچه ای برای گرفتن تیغه استفاده کنید بهتر است زیرا این گونه کمتر دچار آسیب های احتمالی می شوید.

سنگ را با زاویه ۱۵ درجه روی لبه تیغ به سمت جلو فشار دهید. برای نتیجه بهتر این کار را ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار کنید. به این نکته توجه کنید که تیغه ها را با حرکت رفت و برگشت انجام ندهید بلکه فقط سنگ را با زاویه  مناسب با شیب مورد نظر و ثابت فقط به سمت جلو فشار دهید.


تیز کردن تیغه خردکن


نحوه تیز کردن تیغه خردکن با استفاده از روش های مختلف

استفاده از مقوا، تیز کردن تیغه با تیغه دیگر، کمربند چرمی، تیز کردن تیغه با استفاده از ظروف سرامیکی، استفاده از نعلبکی چینی، کاغذ سنباده، سوهان ناخن، آلومینیوم ابزاری هستند که به راحتی می توانید تیغه ها را با آن تیز کنید. با استفاده از مقوا می توانید چاقو را تیز کنید به این صورت که لبه تیغه را بر روی مقوا بکشید. همان طور که می دانید اگر تیغه های هم جنس را به هم بمالید باعث تیز شدن آن ها می شود. جنس چرم نیز در تیز شدن تیغه ها تاثیر دارد و تا حدودی تیغه ها را تیز می کند. استفاده از ظروف سرامیکی همیشه گزینه ای برای تیز کردن تیغه ها بوده است. اگر ظروف سرامیکی در منزل دارید می توانید تیغه را در یک جهت بر روی آن بکشید و آن را تیز شده تحویل بگیرید.

هر بار که تیغه و یا چاقو کند می شد می گفتند که یک نعلبکی چینی بیارید و تیغه را با آن تیز کنید. بله درست است به راحتی می توانید تیغه را با آن تیز کنید. کاغذ سنباده یکی دیگر از ابزاری است که تیغه با آن تیز می شود. کاغذ سنباده را روی یک سطح صاف قرار دهید و دو طرف لبه چاقو را روی آن بکشید این نکته را به یاد داشته باشید که کاغذ سنباده را روی چاقو نکشید. سوهان ناخن نیز برای تیز کردن تیغه گزینه بسیار مناسبی است. وسایلی که از آلومینیوم ساخته می شوند صیقل‌ دهنده‌ خوبی برای تیز کردن هستند، زیرا لایه‌ خارجی آن‌ها از اکسید آلومینیوم است.

نحوه تیز کردن تیغه خردکن با سوهان میله ای

سوهان میله ای از ابزاری است که می توانید برای تیز کردن تیغه های خردکن از آن استفاده کنید. دسته میله به این صورت که نوک آن روی سطح محکم ثابت شود نگهدارید. میله را باید روی سطح به صورت عمود قرار دهید. برای اینکه در هنگام کار دچار آسیب نشوید از یک حوله برای نگهداشتن آن استفاده کنید تا احتمال لغزش در آن به کمترین حد برسد. تیغه را بر روی میله بکشید و سعی کنید که به آرامی این کار را انجام دهید و با فشار این کار را انجام ندهید. هر اندازه که تیغه شما کند شده است حرکات خود را ادامه دهید.

استفاده از سنگ و آجر برای تیز کردن تیغه خردکن

از ابزار های دیگری که می توانید برای تیز کردن تیغه های خود از آن استفاده کنید سنگ و آجر می باشد. استفاده از سنگ و آجر باعث تیزی تیغه های کند شده می شود. سنگ هایی که در مسیر رودخانه ها قرار دارند برای تیز کردن تیغه ها بسیار مناسب هستند. تیغه ها را بر روی سنگ بکشید و تا جایی که می دانید تیز شده اند این کار را ادامه دهید. تیغه را چرخانده و طرف دیگر را نیز به همان شکل تیز کنید. این کار را تا جایی که تیغه کاملا تیز شده است ادامه دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای تیزی بهتر تیغه ها می توانید این حرکات را به صورت متناوب انجام دهید. با انجام حرکات متناوب به  صورت آرام شیب تیغه را صیقل می دهد و در تیزی تیغه تاثیر بیشتری خواهد داشت.


استفاده از سنگ و آجر برای تیز کردن تیغه خردکن


گذاشتن تیغه خردکن در فریزر

حتما به شما هم خیلی پیشنهاد شده است که تیغه های کند شده را در داخل فریزر قرار دهید تا تیز شوند. باید به شما عزیزان بگویم که این یک روش کاملا اشتباه است و  تیزی آن نهایت برای ۵ دقیقه است و بعد از این مدت به حالت اولیه خود بر می گردد. هنگامی که شما تیغه را درون فریزر قرار می دهید؛ به دلیل این که دمای فریزر پایین است لبه های تیغه منقبض می شود و بعد از خارج کردن آن گرم شدن به حالت اولیه خود بر میگردد. می بینید که این روش هیچ فایده ای ندارد و پس از استفاده زیاد از این روش باعث کند شدن بیشتر تیغه های خود می شوید.

 تیز کردن تیغه ها با لبه دندانه دار

تیغه هایی که لبه دار هستند و یا کمی لبه دارند باید با ابزار هایی که مناسب هستند تیز شوند. ابزاری که برای تیز کردن این نوع تیغه ها مناسب است میله ای شکل و شبیه سوهان هایی که برای تیز کردن اره برقی استفاده می شوند هستند. لبه تیغه ها را بر روی شیئ مورد نظر قرا دهید و آن را تیز کنید. همه شیار ها را به خوبی تیز کنید.

اگر از سوهان میله ای استفاده می کنید، سوهان را در در هر یک از شیار ها قرار دهید. باید مطمئن شوید که سوهان تمامی شیار های تیغه را پر می کند و آن را در جای مناسب تنظیم کنید. برای اینکه دچار آسیب نشوید و امنیت بیشتری داشته باشید سوهان را چند بار کوتاه و آرام بر روی شیار ها بکشید.

نکات مهم در استفاده از سنگ برای تیز کردت تیغه ها

  1. از مهم ترین نکاتی که در هنگام تیز کردن  تیغه ها باید رعایت کنید این است که سنگ را با زاویه مناسب با شیب مورد نظر و ثابت روی تیغه ها حرکت دهید.
  2. سنگ را همیشه بر روی تیغه و یا چاقو تنها در یک جهت حرکت دهید یعنی به صورت حرکت رفت و برگشت نباشد. این حرکت هیچ تاثیری در تیز شدن تیغه ها ندارد.
  3. حتما یک طرف تیغه ها را کاملا تیز کنید سپس به سراغ طرف های دیگر بروید.
  4. در هنگام استفاده از سنگ برای تیزی تیغه حتما سنگ را مرطوب کنید. مرطوب بودن سنگ باعث می شود تیغه ها بهتر تیز شوند و باعث می شود که دانه های ساینده سریع کند نشوند.
  5. سنگ یکی از بهترین ابزار ها برای تیز کردن تیغه و چاقو می باشد.
  6. تنها با تمرین زیاد می توانید تیغه ها را عالی تیز کنید اگر در تیز کردن تیغه ها مهارت ندارید آن را به فردی که در این کار مهارت دارد بسپارید.
  7. هر بار که از سنگ برای تیز کردن تیغه ها استفاده کردید سنگ را بشویید و در هوای آزاد قرا دهید تا کاملا خشک شود.

چند نکته مهم برای تیز کردن تیغه خردکن

  1. از بهترین پیشنهاد ها برای تیز نگه داشتن تیغه ها این است که هر بار که از آن استفاده می کنید آن ها را به خوبی شسته و خشک کنید و سپس آن ها را تیز کنید. حتما سنگ را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در آب غوطه ور کنید، آن را از آب خارج کنید و بر روی یک پارچه قرار دهید.
  2.  از مهم ترین نکات در هنگام استفاده از سنگ این است که سنگ را زاویه مناسب و شیب ثابت روی تیغه حرکت دهید.
  3. همانطور که گفته شد اگر از خردکن برای خرد کردن پیاز استفاده می کنید باید  بعد از هر بار استفاده آن را حتما بشویید و خشک کنید زیار در صورت نشستن تیغه ها کند می شوند.
  4. از گذاشتن تیغه ها در فریزر خودداری کنید زیار هیچ گونه تاثیری در تیزی تیغه ندارد و بر عکس می تواند آن را کندتر کند.
  5. تیغه ها را پس از هر بار شستن به خوبی خشک کنید زیرا رطوبت زیادباعث می شود تیغه ها به مرور کند شوند.
  6. روغن چربی و باقیمانده گوشت در خردکن باعث کند شدن تیغه ها می شود و اگر به درستی تیغه ها را تمیز نکنید به مرور تیغه ها را کند می کند.


تیز کردن تیغه خردکن


دلایل کندشدن تیغه های خردکن برقی

کندشدن تیغه ها دلایل زیادی می تواند داشته باشد که مهم ترین دلایل آن موارد زیر می باشند. 

  1. ساییدگی و آسیب دیدگی تیغه
  2. استفاده مکرر از خردکن
  3. مونتاژ نادرست
  4. خرد کردن تکه های بزرگ و سفت گوشت و مواد غذایی

بهترین زمان برای تیز کردت تیغه های خردکن

  • آهسته بودن سرعت کار تیغه ها
  • سختی چرخ کردن گوشت در دستگاه

تیز کردن تیغه ها اگر در زمان درستی انجام شود می تواند باعث شود که تیغه ها بیشتر از این کند نشوند و از کند شدن بیش از آنها جلوگیری کرد. هرگاه دیدید که سرعت تیغه ها کم شده است  است به این معنا  است که تیغه هات به درستی کار نمی کنند و کند شده اند. کند شدن تیغه ها تاثیر زیادی در سرعت خردکن خواهد داشت و باعث می شود به درستی عمل نکند. از دیگر موادی که می توانید متوجه شوید که تیغه ها کند شده است این است که وقتی گوشت را در داخل خردکن قرار می دهید می بینید که گوشت را به سختی خرد می کند. اگر تیغه ها کند باشند گوشت و مواد دیگر به نادرستی خرد می شوند و منظم نخواهند بود.

علت کند شدن تیغه خردکن چیست؟

  1. زمانی که تیغه ها فرسوده می شوند و آسیب می بینند کند می شوند به همین دلیل تیغه ها را زود به زود بررسی کنید.
  2. اگر گوشت و یا مواد سفتی را در داخل خردکن قرار دادید برای این که تیغه ها بهتر عمل کنند مواد را با تکه های کوچک در داخل خردکن بریزید تا از کند شدن تیغه ها جلوگیری شود.
  3. اگر از خردکن بیش از اندازه استفاده کنید باعث کند شدن تیغه ها می شود.
  4. مونتاز نادرست خردکن نیز تاثیر زیادی در کندشدن تیغه ها خواهد داشت.